КАЛИНІВСЬКА МІСЬКА РАДА
офіційний веб-сайт
КАЛИНІВСЬКА МІСЬКА РАДА
офіційний веб-сайт
22400, Вінницька обл., Калинівський р-н, м. Калинівка, вул. В. Нестерчука, 47, 2-16-37
Калинівська міська рада
19 серпня 2017 року, субота, 02:52
Пошук по сайту
Офіційні сайти
Статистика
зараз на сайті:1
візитів сьогодні:19
візитів всього:512002
Легалізація заробітної плати - актуальна тема сьогодення Управління Пенсійного фонду України у Калинівському районні інформує Заробітна плата «в конверті» позбавляє вас страхового стажу

Легалізація заробітної плати - актуальна тема сьогодення

Управління Пенсійного фонду України у Калинівському районні інформує

Заробітна плата «в конверті» позбавляє вас страхового стажу

             Зарплата в «конвертах» не тільки негативно впливає на наповнення пенсійного бюджету, позбавляє громадян страхового стажу, а також і можливості отримати в майбутньому заслужену пенсію. Якщо роботодавець не платить внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників, то періоди, за які не сплачені внески, «випадають» із страхового стажу найманого працівника і не включаються в заробіток для розрахунку розміру пенсії.

Якщо робітник, який отримує всю зарплату в "конверті", тоді офіційно він вважається непрацюючим. Йому не зараховується страховий стаж, а відповідно він не буде одержувати пенсію по старості, у нього немає гарантованого розміру заробітної плати, його можуть звільнити в будь-який час, без жодних компенсацій. Більше того, у нього немає жодних соціальних гарантій, передбачених для працівника: права на відпустку; права на оплату листа непрацездатності та допомогу по безробіттю; права не працювати у вихідний та святковий день; права на охорону праці; права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

         З метою захисту конституційних прав найманих працівників на соціальний захист з 01.01.2015 року набули чинності зміни в законодавстві. Зокрема доповнено частину п’яту статті 8 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в редакції Закону України від 28.12.2014 № 77-VІІІ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”, абзацом такого змісту: ”У разі, якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується: як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника”. Тобто, навіть якщо найманий працівник буде оформлений на неповну ставку із заробітною платою менше, ніж мінімальний розмір, роботодавець повинен сплатити внески з мінімальної заробітної плати, відповідно і страховий стаж такому працівнику зараховується в повному обсязі.

         Одночасно, з метою легалізації фонду оплати праці, з 01.01.2015 року збільшено штрафи за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту). Так, відповідно до  ч. 2 оновленої редакції ст. 265 Кодесу законів про працю України, юрособам і фізособам-підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного такого працівника, тобто у 2015 році, у січні-листопаді — 36540 грн., в в грудні — 41340 грн.

         Відповідно до нової редакції ч. 3 ст. 41 Кодексу Законів України про адміністративні правопорушення, фактичний допуск працівників до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне за собою накладання адмінштрафу на посадових осіб підприємств, фізосіб-підприємців, які використовують найману працю, від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17000 грн.).

         Повторне вчинення такого порушення упродовж року, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, загрожує штрафом у розмірі від 1000 до 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 17000 до 34000 грн.).

         Згідно із змінами, викладеними в новій редакції статті 24 Кодексу законів про працю України, роботодавці зобов’язані повідомити у Державну фіксальну службу про прийняття на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Вилучено норму, яка передбачає обов’язок фізичних осіб-підприємців реєструвати трудовий договір з найманою особою в Центрі зайнятості.

         Кожному працюючому необхідно, хоча б раз на рік, перевіряти розмір своєї заробітної плати та відрахувань єдиного соціального внеску, які   декларує   роботодавець   до  Пенсійного   фонду   України,    щоб виключити можливість наявності помилок, неточностей і недостовірності даних та мати впевненість у одержанні справедливо заробленої пенсії. І робити це потрібно не тоді, коли вже досягнуто пенсійного віку, а в період здійснення своєї трудової діяльності.

         На сьогоднішній день автоматизована система персоніфікованого обліку надає можливість кожному працюючому особисто в управлінні Пенсійного фонду України за адресою м.Калинівка, вул.Дзержинського буд.24 каб.№13 одержати інформацію щодо його нарахованої заробітної плати, щомісячного розміру сплачених внесків до Пенсійного фонду України та страхового стажу. Тоді, при  виявленні порушення трудових прав, працівник зможе своєчасно звернутися з позовом  до суду щодо дій роботодавця, який позбавив його соціальних гарантій.

 

Завідувач сектору електронних

реєстрів та підтримки інформаційно-

аналітичних систем    

 

І.І.Лихогляд

архівАнонси
1 березня 2013 року 10:33

Електронна адреса Калинівської міської ради sekretar-kl@ukr.net

Голосування
Якої позиції дотримуєтесь ви по відношенню до створення ОСББ (Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку) в будинках міста?
це допоможе швидше вирішувати нагальні проблеми будинку (32 %)
це дасть можливість мешканцям відчути себе повноправними власниками будинку (12 %)
це додасть зайвих клопотів мешканцям будинку (37 %)
не маю нічого проти створення ОСББ, аби лише вирішення проблем не торкалось мене (3 %)
мені байдуже (13 %)